🎬 Een filmtastisch begin van het nieuwe seizoen!

Nu in Soft Opening: Operation Red Carpet - The Stunt Show

Persbericht van 3 november 2020

Voortijdige seizoensluiting in Hollywood in Germany: Movie Park Germany sluit het seizoen 2020 eerder af als gevolg van officiële Covid-19 regels

Functioneel hygiëne- en infectiebeschermingsconcept zorgde voor een veilig verblijf dit seizoen / Park kijkt eruit naar 2021

(Bottrop-Kirchhellen, 3 november 2020) Het doek voor het jaar 2020 viel vorig weekend al in Hollywood in Germany. Als onderdeel van de beslissingen van de federale en deelstaatregering moest Movie Park Germany zijn deuren eerder sluiten dan gepland en daarmee ook het Halloween Horror Festival na 1 november beëindigen. Het laatste geplande Halloween-weekend op 6, 7 en 8 november wordt daarom geannuleerd. De reden voor het officiële besluit is de huidige ontwikkeling van de Corona-pandemie in heel Duitsland, maar vooral in de deelstaat NRW.

Als gevolg van de Corona-pandemie is het nieuwe seizoen van Duitslands grootste film- en pretpark eerst eind mei begonnen met verhoogde hygiëne- en infectiebeschermingsmaatregelen. Deze werden in de loop van het jaar regelmatig herzien en uitgebreid. De veiligheid en gezondheid van alle gasten en medewerkers hadden vanaf het begin de hoogste prioriteit. Dit is ook te zien in de seizoensafsluiting 2020:

"Ons hygiëne- en infectiebestrijdingsconcept is succesvol geweest. We zijn blij te kunnen melden dat er bij onze gasten, voor zover we weten, geen besmettingsketens zijn ontdekt die terug te voeren zijn op het park", zegt bedrijfsleider Thorsten Backhaus. "Wij willen deze gelegenheid gebruiken om de autoriteiten nogmaals te bedanken voor hun goede en constructieve samenwerking en voor de snelle coördinatie toen de situatie dat vereiste. Speciale dank gaat ook uit naar onze gasten en medewerkers voor hun steun en hulp bij het opvolgen van de maatregelen".

Om de bezoekers te vervoeren naar de wereld van de film is Movie Park Germany, zelfs onder de huidige regelgeving, altijd trouw gebleven aan zijn motto 'Hollywood in Germany’ bij het implementeren van de nieuwe hygiëne- en infectiebeschermingsmaatregelen. Of het nu gaat om vloermarkeringen, luidsprekeraankondigingen of interactie met Walking Acts zoals Marilyn Monroe en Frank Sinatra - alles is herwerkt in filmstijl en dus in overeenstemming met het typische DNA van het film- en pretpark. Attracties werden met regelmatige intervallen schoongemaakt en veel vaker dan de regelgeving voor infectiebestrijding voorschrijft. Daarnaast werden er meer veiligheidspersoneel en speciale Corona-Cops ingezet in het park, die niet alleen toezicht hielden op de uitvoering van de maskerplicht en de afstanden, maar ook zorgden voor een zeer positieve respons van de media.

Nieuw dit jaar was ook het online reserveringssysteem om het aantal bezoekers te controleren. Dit jaar moest de maximale bezoekerscapaciteit aanzienlijk worden gereduceerd door middel van een officiële order en strikt worden aangehouden. Tot slot mocht een derde van de maximaal mogelijke totale capaciteit het park bezoeken.

De Corona-pandemie heeft echter ook economisch zijn sporen achtergelaten en de vrijetijdsindustrie geldt als geen uitzondering. "Na een continue toename van het aantal bezoekers in de afgelopen jaren, hebben we dit seizoen een aanzienlijke teruggang van het aantal bezoekers geregistreerd en bereiken nog lang niet de resultaten van de afgelopen jaren. Dit brengt ons niet onbelangrijk terug in onze oorspronkelijke plannings- en investeringsprojecten. Daardoor kan onze kwaliteitsstrategie in de nabije toekomst niet volledig worden uitgevoerd, wat wij ten zeerste betreuren. Dit omvat bijvoorbeeld de volledige renovatie van de sanitaire voorzieningen en de installatie van schaduwplekken", legt bedrijfsleider Thorsten Backhaus uit. "Ondanks de huidige situatie kunnen we onze bezoekers niettemin verzekeren: Hollywood in Germany slaapt nooit! Het werk aan onze nieuwe Multi Dimension Coaster is nog steeds in volle gang om een passend cadeau voor onze bezoekers voor te bereiden voor de 25e parkverjaardag. De bouw van de nieuwe familieachtbaan is ons grote doel voor het seizoen 2021 en we kijken ernaar uit om onze gasten een nieuwe attractie te presenteren".

Reeds enkele weken geleden werden de eerste baanonderdelen van de nieuwe Intamin-achtbaan geleverd. In de komende weken zullen deze en het station van de attractie verder worden uitgebreid en zullen de eerste thema-elementen worden geleverd.

Na het PAW Patrol themagebied "Adventure Bay" en "Area 51 - Top Secret" breidt Duitslands grootste film- en pretpark zijn aanbod aan attracties voor de hele familie opnieuw uit en doet het recht aan zijn nieuwste onderscheiding: In het jaar van de Corona-pandemie heeft het park weer indruk kunnen maken met zijn gezinsvriendelijkheid.

Pas recentelijk is Movie Park Germany door Welt am Sonntag en Service Value opnieuw bekroond met de Gold rating (nr. 1 in pretparken).

"De huidige corona-situatie is uitdagend, maar we mogen ons optimisme niet verliezen en positief kijken naar 2021. Onze ambitie blijft om een veilige reisbestemming voor gezinnen te zijn", vat Thorsten Backhaus samen.